Nie ma lepszego biznesu niż religia
Mapy świadomości ⮕ Osho " komentarze do przypowieści ZEN - a trawa sama rośnie"
"... Nie ma lepszego biznesu niż religia. Można obiecywać, ale nie trzeba spełniać obietnicy, ponieważ jest ona niewidzialna.
W Ameryce wynależli niewidzialne spinki do włosów dla pań. Pewna pani poprosiła o nie w supermakecie a sprzedawca dał jej opakowanie niewidzialnych spinek. Zajrzała do środka spinek nie było. Oczywiście są niewidzialne, jak miałaby je dostrzec?
- Ale ja tu ich nie widzę.
- Są niewidzialne jak, jak ma je pani zobaczyć? - rzekł sprzedawca.
- Naprawdę sa niewidzialne?
- Jeszcze pani pyta? Od tygodnia już ich nie mamy i dalej je sprzedajemy. Są absolutnie niewidzialne.
Gdy coś jest niewidzialne, można to sprzedawać i obiecywać. Nie trzeba dostarczać towaru jest niewidzialny, nikt tego nie odkryje.
Nie ma lepszego biznesu niż religia - towar jest niewidzialny
Już samo zastanowienie się nad tą mapą może wzbudzić ogromny przypływ empatii dla całego życia, we wszystkich jego formach
W cokolwiek wierzysz, dokonujesz projekcji. Wiara jest projekcją. Przypomina projektor w sali kinowej: na ekranie widzisz coś, czego nie ma. Projektor jest ukryty, a ty nie patrzysz na projektor, obserwujesz ekran. Projektor masz za sobą, to tam wszystko się dzieje, lecz ty spoglądasz na ekran..
Gra toczy się w umyśle, a umysł wypełniony wiarą, zawsze dokonuje jakiejś projekcji, widzi coś, czego nie ma. To jest problem: umysł, który wierzy, nie ma jak się bronić, dzięki czemu oszuści mogą go wykorzystywać, a oszuści są wszędzie. Ścieżka jest pełna oszustów, ponieważ nie ma żadnej mapy..."
→ Sadhguru - My sami tworzymy nasze cierpienie
Fragmenty utworu opublikowano na prawach cytatu, pastiszu oraz do celów edukacyjnych. Wszystkie prawa należą do Wydawnictwa KOS oraz autora. Opublikowane fragmenty służą jedynie zapoznaniu czytelnika z treścią książki, której fizycznie w internecie nie może przejrzeć - tak jak to ma miejsce w ksiegarniach. Umożliwiamy jedynie dokonanie świadomych zakupów w internecie, pozwalajac zapoznać sie gruntownie z kupowanym produktem, aby uniknąć późniejszych rozczarowań.
→
⇨
⇶